tisdag 17 juni 2008

Idag har jag rest...

...Järna-Arlanda tur och retur. Det tog sina modiga 6 timmar väntetiden på Arlanda inräknad. Grabbarna Grus dvs mina söner har åkt till moster med familj på sommarlovsferie. De är så duktiga och så vana vid flygplatsrutinerna att jag gott och väl skulle kunna skicka iväg dem ensamma. Men som de flesta andra mammor ville jag vara med och vinka av dem. Så kom det sig att jag bara jobbade halv dag. Väderleken har varit varierande med hela spektrat från sol och varmt till spöregn. Det är lokala skurar som kommer. De är snabbt övergående. På tåget hem ägnade jag mig åt boken, "Den jag aldrig var", som snart är utläst. Den är fortfarande märklig och jag undrar hur den slutar.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Klart att du vill vinka av dem. Min mamma vinkade av mig när jag skulle flyga från Arlanda sist, trots att jag klarar mig alldeles själv :)

Mona sa...

Mammor är alltid mammor :-)