lördag 21 juni 2008

Först och främst en...

...dementi. Det tar bara 26 minuter för mig att åka till jobbet om jag tar tidiga morgonbussen. Nu tänker jag låta bli den på några veckor för jag har SEMESTER. Redan på torsdagkväll befann jag mig i Smedjebacken. Martin hämtade mig och det blev premiärtur på motorcykeln för i år. Vi inledde min semester med att gå på 20-årskalas. Martins äldsta son Tims flickvän Emilia fyllde år. Det var trevligt att träffa dem och alla deras djur. Efter ett tag visade det sig att jag hade haft en kameleont hängande i gardinen strax ovanför mitt huvud där jag suttit i deras soffa. Jaja, sånt råkar man bara ut för hos Tim och Emilia.

På midsommarafton åkte vi till Conny och Annette i Granbergsdal utanför Karlskoga. De flyttade dit förra sommaren och jag må då säga att de fått tag i paradiset. Gillar man landet och har hästar så kan man helt enkelt inte bo bättre. Å vilket hus sedan! Stort och ljust och luftigt och med ett helt stort rum som pyssel- och syateljé. Å inte nog med det, ett stort härligt kök. Som den köksmänniska jag är så är ett rejält kök betydligt viktigare för mig än ett vardagsrum. Det var lite blåsigt väder så vi fick lov att äta inomhus men det traditionella kubbspelet blev i alla fall av lite senare på kvällen.

Idag har vi åkt hem till Järna. Några mil härifrån upptäckte vi att vi inte hade någon högerblinkers på våran miss Charleston. I detta nu sliter Martin i sitt anletes svett för att åtgärda felet. På måndag ska vi åka till Gotland och då vill vi ha henne med.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker det är så otroligt intelligent att ha den där snabba bussen bara på sommaren. Man har ju ett stort behov av att snabbt kunna ta sig till jobbet när man har semester...

Ha det bäst på Gotland!

Ingalill sa...

Granbergsdal minsann... längesedan man satte sin fot där.
Ja det blir inte så ofta av att vi åker åt det hållet - Karlskoga/Degerfors - men det drar väl ihop sig för en resa innan skolan börjar igen.
Ha en trevlig semester så ses vi! Vet vem som skall byta av dig...... han berättade själv!
Kram kram

Anonym sa...

En hälsning och tack för senast från oss i "Paradiset" alla djuren hälsar.

Mona sa...

Hanna: Det är väl SL i ett nötskal!?
Ingalill: Just det, du kommer ju från de trakterna.

Tack för semesterhälsningarna! Vet inte i skrivande stund vilket fordon som får komma med oss.

Annette: Tack för att vi fick komma och ha trevligt på midsommarafton!
Kram till alla!
Mona