söndag 8 juni 2008

Så var jag åter...

...hemma igen. En helg går så fort. Nu fick jag ett par dagar till och det är jag glad för. Det är fortfarande varmt. Bussresan till Stockholm gick bra. Tjejen som satt bredvid mig hade godheten att sätta på även min ventilation. Jag brukar sällan ha ventilationen på för då blåser det rakt på och det är skönt i ungefär en minut sedan blir jag iskall. In i det längsta försökte jag härda ut. Min sätesgranne hade mer kläder på sig än jag så hon ville hog ha båda ventilationerna på. Till slut kände jag att förkylningen var på väg om jag inte stängde av min så då gjorde jag det.

På tåget från Stockholm var det varmt. Där fanns inga ventilationsreglage att öppna. Fram kom jag och hemma är jag nu. En titt i kylskåp och skafferi samt min hungriga mage jagade iväg mig till ICA. Det brukar vara svårt att handla lagom när man är hungrig. Så inte denna gång. Det var så utplockat på hyllorna så jag undrade om där varit inbrott. Visserligen är det söndag men SÅ tomt brukar det inte vara. Jag fick i alla fall ihop till lite spagetti med bacon och creme fraish smaksatt med tomat och basilika.

Här hemma var det härligt att sitta på trappan och läsa efter middagen. Just nu heter boken "Den jag aldrig var" av Maj-Gull Axelsson. Det är en märklig bok som kräver sin läsare. Från början är den väldigt rörig med många parallella handlingar både i tid och rum. När man fått ordning på handlingarna så är den riktigt bra men det kräver att man kommit en bit på väg. Således är det egentligen inte en bok som passar mig. Jag läser sällan stora sjok på en gång utan ett par sidor varje kväll. Nu har jag haft möjlighet att sitta lite längre och nu driver den mig bara vidare.

2 kommentarer:

Sömsmånen sa...

Hej MOna!
Jag skrev så tokigt attjag var tvungen att ta bort det... Jag har läst Den jag inte var, säger inget än, men det ska bli kul att höra vad du tycker när du är färdig!

Mona sa...

Nu blir jag väldigt nyfiken på vad du har att säga om den boken Anna. Jag ska föröska skynda mig att läsa klart.
Kram / Mona