torsdag 29 november 2007

Onixdagen

Klockan tio minuter över fem i morse hade jag ner en vas från spiselhyllan. Jag skulle släppa ut Simon och sedan sova vidare en timme till så jag hade inte ens tänt lampan. Där stod jag i mörkret med en trasig vas runt mina barfota fötter. Det var bara att försöka ta sig helskinnad till lampknappen och sedan hämta sopskyffeln. Hur ska denna dagen sluta, hann jag tänka. Dagen på jobbet flöt på bra. Jag gick lite tidigare bara för att jag inte skulle behöva stressa så mycket för att hinna göra det jag måste innan jag skulle iväg till kvällens klass i hudvård. Det hade jag ingenting för. Tåget var så pass försenat, 7 minuter, för att jag precis skulle missa anslutande buss. Det hjälper inte att svära men ibland måste man. Jag kom hem, tiden var knapp, jag lagade till en tallrik gröt bara för att det går väldigt fort. Så ringer telefonen. Det var min värdinna för kvällens förut nämnda klass. Tre av hennes gäster hade blivit sjuka. Snabbt bestämde vi att boka nytt datum men det blir inte förrän i januari. Nåja, jag behöver klasser då med. Nu i december blir det svårt tror jag. Då har folk annat för sig. Det är just så jag inte får tänka men som jag så lätt halkar in på. Jag har lovat mig själv att inte leva andras liv. Det är faktiskt upp till andra att bestämma om de har tid eller inte. Det är inte min avgörande. Som det sa i TV-programmet Hjärnkontoret: "Om man ingenting frågar så får man ingenting veta"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Mona sa...

Kan någon hjälpa mig översätta? Jag förstår inte ett ord.
Mona

Hanna sa...

Det är bara spam Mona

Mona sa...

Tack Hanna! Jag misstänkte att det inte var så allvarligt som att någon spansktalande bloggare hade fastnat för min blogg. Jag har fått en spansk kommentar förut. Den förstod jag inte heller så mycket av.
Kram