fredag 16 november 2007

Bästaste grannarna, del 2

Nu ligger inte en enda pinal kvar på gården av det bråte jag släpade ut från garaget förra fredagen. Min granne har varit framme. Mikael ringde lyrisk av lycka och talade om att det var redan fixat när han kom hem från skolan. Det är läge för blomköp imorgon. Jag tror inte att de kan ana hur mycket jag uppskattar deras hjälp.

Igår var jag värdinna för en Aloe Vera-visning här hemma. Det var mycket trevligt! Å så fick jag prova på att ha värdinnerollen vilket jag tror är väldigt nyttigt att ha provat när man är hemförsäljare som jag. Att jag valde Aloe Vera som produkt kom sig av att jag kom i kontakt med den här försäljaren via nätet och jag föreslog att vi skulle "byta grejer" med varandra. Jag bjöd hem henne att visa vad hon säljer och jag har blivit bjuden hem till henne för att visa mina produkter. Aloe Vera har inte bara hudvård, den var jag måttligt intresserad av, utan även juicer eller geler som de kallar den. Det smakar lite barbiedocka om den naturella, lite mer frukt av den som har tillsats av nektar. Jag köpte en liter gel för att testa om den kan ha effekt på min ofta så oroliga mage. Nyttigheter innehåller den i alla fall och det kan ju aldrig vara fel. Till middagen blandade jag ut den i tranbärsjuice. Den där platstvålsmaken lös igenom när det bara var vanligt vatten jag blandade med. Man ska nog ha bubbelvatten som min väninna blandade ut med igår. Lille Martin grinade illa men Mikael drack med god aptit. Vilken mamma jag är som lurar i mina barn nyttigheter på det där viset!

Summan av kardemumman, följden av att jag hade väninnorna hemma igår, är att det är städat idag och jag kan ägna mig åt roligare saker än att städa imorgon. Jag kanske till och med kan komma utvilad till jobbet på måndag.

Inga kommentarer: