onsdag 14 november 2007

Miss Charlstone's öden och äventyr

Idag har jag köpt Damernas Värld. Det har jag gjort av en enda anledning. Den anledningen beror helt och hållet på min nya bekantskap Miss Charlstone. Hon figurerar nämligen som fotomodell i tidningen. Det är en helsidesbild med temat "grön jul". Jag visste att hon agerat fotomodell i somras ute på Lidingö men att det skulle bli en helsidesbild hade jag ingen aning om. Det är inte utan att jag känner mig lite mallig.

Dagen började med brandutbildning. I tre timmar fick vi lära oss allmänt brandvett, hur man hanterar olika typer av släckare samt att ta sig genom en rökfyllt container med diverse hinder i vägen. Mycket verklighetstroget förutom att det var teaterrök. I en sådan tjocka hade ingen klarat sig ut om det varit på riktigt. Men jag fick beröm, inte för att jag gick så bra i containern utan för att jag har en speciell dag som jag byter batteri i min brandvarnare. Det var ingen annan i gruppen som hade det. 1:a advent är min batteribytesdag. I december har jag garanterat ljus tända lite här och där och vips så glömmer man något. Det är så lätt hänt även om man inte tror det. Jag brukar inte glömma ljusen men om jag skulle göra det så vill jag att de som finns i huset ska bli varnade i tid.

7 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag känner mig helt förvirrad... Har du köpt en bil? Isf grattis!

Förresten, det är kanske dags att börja lägga ut bilder på bloggen?

Jag har iaf googlat mig fram till din bil och jag måste säga att den är nästan lika fin som våran blommiga *skratt*

Mona sa...

Nej, jag har inte köpt bil men Martin har, åt oss. Det är bättre med plats i mitt garage än i hans så den får stå här över vintern. Kom hit och visa mig hur man lägger ut bilder på bloggen så kanske det kan komma in några.

Hanna sa...

För att inte tala om länkarna jag skulle hjälpa dig med...
Kanske är dags att vi tar tag i dem :)

Mona sa...

Absolut Hanna! När kommer du hit?

Mona sa...

Eller jag kanske kan komma till dig om det känns bättre, Hanna? Någon dag efter jobbet?

Mona sa...

Nej förresten Hanna. Du får komma hit så du kan få titta på Miss Charlstone. Hon tål att tittas på.
Kram

Hanna sa...

Hehe, okej.
Nästa vecka funkar tisdag o torsdag.
Slå en pling. Vi kan ju mötas på stationen eller nåt! :)