tisdag 27 november 2007

Nytt

Jag har gått i bloggskola ikväll. Därför har min blogg också ett nytt utseende. Min väninna Hanna som jag jobbade med förut och som jag nuförtiden träffar alltför sällan har hälsat på. Vi har ätit kycklinggryta och ris med brownies och grädde till efterrätt. Det var så gott. Efteråt satte vi oss vid datorn och hon lärde mig lite om hur jag ska hantera min blogg. Jag har om jag ska vara ärlig inte lagt så mycket möda på att själv lista ut hur jag ska få den mer personlig. Det var inte det som var meningen från början. Det var texten som var viktig. Nu efter snart ett år så känns det lite kul att kunna göra lite mer. Bloggen är här för att stanna. Även om jag ibland har dröjd onödigt länge med uppdateringar så gillar jag det här sättet att uttrycka sig. Det är inte svårt att göra förändringar men en del saker är bra att veta att de överhuvudtaget finns. Sedan fick jag en lektion i Facebookhantering också. Det är fortfarande ett ställe jag tror jag försöker undvika hädanefter. Att kasta får på folk är inte riktigt min grej. Men jag lovar att jag ska försöka hitta en allvarlig sida av Facebook med innan jag ger mig.

Efter två nätter med ungefär fyra timmars sömn på vardera natt ska jag försöka ta mig i säng tidigare ikväll än det blivit tidigare kvällar. Imorgon kommer min syster hit. Då blir det inte heller tidig kväll.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tjusigt värre blev det och nu kan du också lägga upp bilder på Miss Charlstone :)

Klart att Facebook har allvarligare sidor. Det går ju till exempel att skaffa sig en del kontakter inom sitt yrke inför framtida arbetsbyten eller om det är något speciellt man brinner för.
Bland annat så finns det grupper för Mary Kay-konsulter ;)

Mona sa...

Jo, jag fattar att det finns allvarligare sidor. Jag har bara inte förstått det än...eller hur det nu är...? Å nu har jag fått en till kompis av Erikas kompisar. Jag måste ha gjort ett gott intryck genom åren :-)
Kram