söndag 25 november 2007

Long time...

Det var ett tag sedan jag uppdaterade något och jag har haft mina skäl. Datorn har varit det mest sega som bara går att uppbringa. Inte ens jag som har en ängels tålamod orkade vänta på den. Så kom det sig att jag under en sådan väntan när jag försökte arbeta med den kom åt något snabbkommando för textstorlek och jisses vilka STORA bokstäver jag fick då. Ett tag trodde jag att datorn hade blivit angipen av något illmarigt virus. I samma veva var jag till banken och "ordnade med lite affärer" och ynglingen bakom disken undrade om jag inte ville kunna "sköta mina affärer" hemmifrån datorn via Internetbanken. Ja, jag är så gammalmodig att jag inte gör det. Jag gjorde, ska väl sägas men så fick jag ett virusangrepp på datorn och fick hela Internet nerstängt av Telia. Där stod jag och hade inte en susning om hur jag skulle kunna betala mina räkningar. Ordning på datorn fick jag efter en tid men jag bestämde mig för att jag inte skulle använda Internetbanken förrän jag hade datorn för mig själv och kunde bestämma själv vad som skulle vara på den. Det har jag nu så jag skulle väl ha svarat ja på frågan om Internetbanken men tyckte att jag skulle ha ordning på datorn först. Nu är ordningen återställd och jag är så glad. I det här fallet hette viruset Mona och var lätt att åtgärda när jag bara visste vad som skulle göras. Det var min kära Martin som såg vad som var fel. Nu har jag lärt mig så det var väl något gott med det onda den här gången med.

Helgen har varit skön utan stress. Minsta pojken fyllde tonåring. Han befann sig hos hans pappa så jag lånade Martins bil och åkte över och grattade honom. Det blev tårta och kakor i sedvanlig mening. De skulle åka och äta på kinaresaurang lite senare. På något vis såg de så förvånade ut när jag kom ensam i bilen. Jag tror inte någon av dem tror att jag KAN köra bil överhuvudtaget. Det är ju så jag knappt tror det själv. Det var en nyttig tur för min egen övertygelse.

Vidare har jag handlat årets första julklapp. Det är bara att inse att det är turbo som gäller nu fram tills dess jag är klar. Jag är väldigt nöjd med det jag hittat. Jag tror den saken passar den lilla fröken väldigt bra.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Snyggt med den sköna gröna färgen tycker jag. Sådär lagom avslappnande :)

Mona sa...

Jaaaa, visst är det snyggt!

Kram