torsdag 8 november 2007

Vetskap bättre än ovetskap

En längre tid har vi på mitt arbete vetat att det pågått en jättestor omorganisation. Grupper ska slås ihop, nya chefer utses och även byte av lokaler kommer att bli aktuellt. Ingen har riktigt vetat hur någonting ska bli. Vi har fått följa processen under hösten men trots det, eller just på grund av det, har spekulationerna stått högt i kurs som samtalsämnen runt kaffebordet. Man vill alltid veta lite mer än det som kommer fram och så spekulerar man. Idag fick vi veta hur det kommer att bli. Största förändringen för egen del blir att jag får byta hus och får en ny närmaste chef. Den chefen fungerar redan nu på pappret som min chef men det blir den som nu är gruppchef som blir biträdande istället. Så fick vi då alla till slut veta. Jag tror att det trots allt var en stor lättnad för de flesta. Även om man inte gillar beslutet så är det i alla fall bättre att veta än att inte veta. Ett talessätt lyder "om du kan sätta namn på din fiende har du lättare att bekämpa honom". Det är rätt. Nu får vi en plattform att agera utifrån. En fördel med att jobba som konsult i det här läget som varit under hösten är att jag inte har engagerat mig hälften så mycket som mina arbetskamrater har gjort. Det har inte bekommit mig att jag förmodligen skulle iväg någon annanstans. Mitt resonemang har varit att om AZ inte har jobb åt mig så placerar väl Proffice mig någon annanstans. Jobb visste jag att jag skulle ha och det var huvudsaken. För att summera dagen: Jag är glad!

Inga kommentarer: