söndag 25 februari 2007

En elektronisk tärning

Martin kom hit i torsdagskväll för att stanna över helgen. Lägligt nog tog jag semester på fredag så vi kunde spendera hela dagen tillsammans. Det kunde inte ha varit en mer lägligt tagen semesterdag. På jobbet hade vi ROM-möte om förbättringsarbete. Jag som inte ens får vara med och förverkliga idéerna mådde illa över att behöva närvara. Det löste jag med att ta semester istället. Vi åkte in med min laptop till datorbutiken för att se om det gick att sätta in ett trådlöst nätverkskort men det gick inte. Den var för gammal. Nåväl, jag ska bara ha den till skrivdator så då kan jag köra Internet per kabel det lilla jag behöver. Sedan åkte vi till Moraberg och köpte mig en dammsugare, en tystgående.

På lördag åkte vi inte till Stockholm och träffade ett blivande brudpar som Martin ska fotografera. Jag är också bjuden att deltaga. Kul, för det blir ett baptistbröllop. Det har jag inte varit på förut. På kvällen åkte vi till Arlanda för att hämta mamma och pappa som kom från Grand Canaria. Nästa gång jag hämtar någon där på utrikeshallen på Arlanda är det nog Nya Zeeländarna jag väntar på.

Idag har vi mest befunnit oss. Martin åkte hem till sig på eftermiddagen. Ingemar försökte fixa min laptop så den skulle fungera på Internet med kabel. Nätverkskortet var skadat visade det sig. Jag har sökt två jobb. ett som miljösamordnare på SÖS och ett som samordnare av kemikalier. Nu ikväll kom Mikael och gav mig en elektronisk tärning han hade gjort i helgen på hajken. Det var en för tidig födelsedagsgåva. Han tänker på sin mamma den raringen.

Inga kommentarer: