onsdag 7 februari 2007

"Högermänniskan"

Jag har en sammanväxning på höger sida av nedersta ländkotan och korsbenet. Det innebär att ischiasnerven inte får så fritt spelrum som den behöver utan lätt kommer i kläm. Det i sin tur gör att jag då och då har ont i höger ben och haltar fram i tillvaron. Sedan en tid tillbaka har höger knä börjat krångla när jag anstränger det. Om knät krånglar pga ischiasen eller om jag får ont i ischiasen för att knät gör ont vet jag inte. Nu, för drygt en vecka sedan, började jag känna ont i höger fot vid belastning. Det är mest vristen som känns ont. Är det måntro dags att gå till doktorn?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har också ont sådär på höger sida, uppifrån och ner. Bara på höger. Samtidigt är allt som jag har två av större på den vänstra sidan. Alltid på vänster.
Är jag då höger eller vänstermänniska?

Mvh
/Undrande

Hanna sa...

Och för att svara på din fråga, JA det är hög tid nu!