torsdag 15 februari 2007

Arbetslunch

I måndags sprang jag ihop med en gammal barndomsvän. Vi var som lång och lerhalm när vi gick i grundskolan. Hon, Margareta, jobbar på AZ precis som jag men på ett helt annat bolag. Hon blev bestört när hon hörde att jag snart skulle bli arbetslös och föreslog att vi skulle luncha tillsammans någon dag. Det har vi gjort idag. Hon sitter ju inte så till att hon kan bestämma att jag kan få börja jobba där hon är men hon kan ju alltid ha ögon och öron öppna. Det gäller att vidga sitt kontaktnät och slänga ut så många tentakler som möjligt. Det var så kul att träffa henne och berätta vad som hänt i mitt liv och höra vad som hänt i hennes sedan sist. Det är säkert två år sedan vi träffades senast. Skandal!!! Vi jobbar ju på samma företag i all sin dar! Jag gick hem tidigare idag med, redan före eftermiddagsfikat. Jag orkade inte vara kvar. Tur att jag har lite flextid att göra av med.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Stora kramar till både dig och Mikael!!

Mona sa...

Tack Hanna! Vi behöver det båda två, jag och sonen.