torsdag 8 februari 2007

Hemsidor

Har du ingen hemsida så syns du inte. Om du inte syns så finns du inte. Hårda ord, javisst. Så hette det för några år sedan i alla fall. Jag tycker att man måste få finnas fast man väljer att vara mer eller mindre osynlig. Den där som står där längst bak är lika viktig som människa som den som står längst fram. Om alla stod längst fram så stod alla längst bak. För då skulle ingen stå varken framför eller bakom. Blev det invecklat? Men nu för tiden syns man tydligen utan att ha en egen hemsida. Jag blev tipsad om en hemsida idag. www.birthday.se heter den. Det går inte bara att söka på namn och få upp förslag på personer. Där finns även möjlighet att verkligen kolla upp den personen på djupet med civilstånd, taxerad inkomst, betalningsanmärkningar mm mm. Man kunde få alla möjliga uppgifter för en struntsumma, 5 respektive 10 kr. Hugaligen!!! Där fanns även en liten ruta som meddelade att min nästa födelsedag infaller om 143 dagar. Ska man skratta eller gråta?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Skratta vet jag, det är alltid roligare!

Mona sa...

Ok, då gör jag det. Skrattar alltså! Tack för tipset!