söndag 18 februari 2007

Jag fick i alla fall ut mattorna...

Ja, vad blev det är den här helgen då? Jag började städa i fredags, fick ut mattorna och dammsög överallt. Jag var tvungen att göra något för att skingra tankarna. Sedan gick luften ur mig. Idag har den enda friska luften jag fått, andats när jag öppnat dörren för Simon. Han började jama redan klockan sju i morse. Halv åtta kom Hanna hem lite småförbannad på storasyster som hon hade varit ute med. Det var min sovmorgon. Ikväll har jag mest pratat i telefon. Först med min syster, sedan med Mikaels fröken, barnens pappa och sist Martin. Mattorna hänger fortfarande ute. Det får de göra till imorgon. Gardinerna är i alla fall tvättade och hänger på tork. Det finns hopp för att det ska hänga gardiner i köksfönstren i det här huset med, innan påsk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Värst vad du är flitig! Fungerade det som tankeavledare? Ser ju att många telefonsamtal har det blivit!

Får ju lov att erkänna att jag har ju mina julgardiner kvar i köksfönstret....... funderade en kort sekund på att i alla fall ta ner kappan med tomtarna på och bara behålla långgardinerna för dragets skull. Behöver reparera de blåa gardinerna innan jag sätter upp dem men orken finns inte!

Hanna sa...

Jag tycker det låter som om du avklarat en hel del, även om du vill få det att låta lite. Man måste inte slita ihjäl sig varje helg!

Själv har jag köpt mig fåtölj idag :)
Och konstaterat att jag nog har magsår...

Mona sa...

Hörrni ni båda! Jag förstår inte vad ni menar. Flitig är väl det minsta jag varit och avklarat en hel del har jag definitivt inte. Prata i telefonen är en föga ansträngande syssla men det gjorde jag desto mer :-) Tack i alla fall för komlingangerna *ler blygt*

Hanna sa...

Du, det du har gjort i helgen med mattor och dammsugning osv är mer än vad jag gör på ett par tre helger!
Som jag sa... man behöver inte slita varje helg. Det är bara dumt.