tisdag 20 februari 2007

Fem möten på samma dag

Igår kom köksgardinerna upp. Jag kom plötsligt på att om de skulle komma upp övehuvudtaget innan mamma kommer på lördag så var jag tvungen att sätta upp dem igårkväll. Fast jag var så trött så, trött så, så hämtade jag dem från tvättstugan och strök dem och hängde dem. Nu ser det ombonat ut här igen. Anledningen till att jag var tvungen att sätta upp dem igår var att både idag och på onsdag är jag upptagen på kvällen och på torsdag kommer Martin och då vill jag ägna mig åt honom istället. Jo, vi har hängt gardiner tillsammans men jag kände helt enkelt inte för att göra det den här gången. Så det fick bli igår. Idag har jag avverkat fem möten. På jobbet hade vi gruppmöte. Jag var sekreterare. Tur som var var det väldigt lite info som skulle nedtecknas. Jag känner mig inte särskilt engagerad. Det är så mycket omorganisationer på gång att jag tror att om jag kommer tillbaka om så bara om ett halvt år så kommer jag inte att känna igen mig. Efter gruppmötet skulle jag till optikern och därefter genast till pojkarnas skola där rektorn väntade med nästa möte. Mikael var huvudpersonen. Vi skulle prata om fredagens händelse. Det verkar som att rektorn har lyssnat på mig angående att inte bara anmäla Mikael utan också den andra grabben. Direkt efter det mötet var det utvecklingssamtal på samma skola fast med lillebror Martin. Det går alldeles lysande för den pojken i skolan. Å när det mötet var slut var det dags för föräldramöte som inleddes med en föreläsning om baksidorna av Internet. Nu är jag hemma och längtar till min säng. Om jag inte tyckte jag gjorde något i helgen så har jag gjort desto mer idag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Och så fick du en hel onsdagkväll över också :)
Vad ska du göra nu då ;)

Mona sa...

Jag ska lägga mig i sängen och se hur långt jag hinner i boken innan jag somnar. Igår kom jag en halv sida :-)