söndag 11 februari 2007

Årets andra julklapp

Än är jag lycklig! Steg inte upp förrän halv elva. Sedan blev det frukost, påklädning och ut i det vackra vädret. För det har verkligen varit vackert väder idag. Martin åkte hem till sig. Jag saknar honom. Under dagen har diverse lyckönskningar och gratulationer inkommit. Det är så roliga och glada hälsningar. Maria kom förbi fram på kvällskvisten. Hon hade hälsat på min yngsta dotter tidigare på dagen. Hon hade med sig julklapparna som Hanna hade glömt ta med sig på julafton. För min del blev det DVD Pirates of the Caribbean, del två. Jag har inte sett ettan men det ska nog gå ändå. Annars får jag väl hyra ettan först. Mina grabbar vill säkert titta på den med mig. Jag bakade en sockerkaka. Den har vi fikat till kvällsmål till ljuset av värmeljus och samtidig turnering av CLEAR, ett webbspel på ICA:s hemsida. Jag vann!!! Vilken mamma jag är! Som god mor borde jag förstås förlorat.

5 kommentarer:

Anna Stilla sa...

*rynkar på näsan*

En god mor förlorar aldrig. Den visar för barnen hur man vinner ;-)
Och vet du, jag är verkligen glad att det är du och Martin... Kram!

Anonym sa...

Å nej!
Må bäste man vinna heter det... okej då.. i detta fall:
Må bästa kvinna vinna!

Barnen måste lära sig hur det är i verkligheten: Ibland vinner man och ibland förlorar man! Hårt men ack så sant eller hur?

Mona sa...

Okdå, det finns väl några positiva saker med att som mor vinna över sina små skyddslingar.
1.De inser att mamma är ALLTID bäst i alla lägen!
2.Om mor vinner finns goda möjligheter till att syskonen gaddar ihop sig mot en. Med det uppnår man tillhörighet till varandra och DET ska syskon ha sinsemellan.

Hanna sa...

Nej, Mona det går inte bra att se Potc 2 om man inte sett ettan. Helt allvarligt! Många av skämten i tvåan bygger på ettan så har du inte sett ettan missar du allt kul!
För övrigt är ettan mycket bättre!

/En som vet

Mona sa...

Hanna:
Ok, då tittar jag på ettan först innan jag tittar på tvåan. Allt i tur och ordning. Vilken tur! Då kan vi ha riktig filmkväll här på fredag, jag och pojkarna!