torsdag 4 januari 2007

Tillvaron under kontroll

När jag gick till jobbet i morse låg en tung lukt av brand över centrum. Det rök fortfarande och avspärrningarna var fortfarande kvar. Brandslangar låg utrullade lite här och där och det kaos som rådde igår speglade ännu av sig. När jag gick hem för dagen hade de släppt på avspärrningarna så det gick att ta sig genom centrum. Därmed börjar läget vara under kontroll där. Allt jag hade tänkt göra idag hann jag med. Mikael fick sina glasögon. Så var jag 3800 kr fattigare. Men ungen måste ju för bövelen få se ordentligt. Tillbaka på jobbet såg först min arbetsuppgift överdjävlig ut men till sist lyckades jag lösa problemet. Det blev ett par timmars övertid. Nu börjar lugnet lägra sig över mig igen. Igår kändes det som att jag höll på att tappa fotfästet. Idag har jag återtagit balansen på i alla fall ena foten. Martin kom hit ikväll för att fira trettonhelgen med oss. Det känns bra att han är här.

Inga kommentarer: