torsdag 11 januari 2007

Fröken Sent Ute

Så var jag där igen. Packar alldeles för sent, vet inte vad jag ska ha med mig och känner mig totalt handlingsförlamad. Inte har jag städat här som jag hade tänkt att jag skulle. Min granne ska mata Simon (katten) när jag är borta. Herre Gud, jag måste varna henne. Annars kommer hon tro att det varit inbrott här! Jag har bett yngsta sonen att städa det kan hinner när han kommer från skolan i morgon. För det har han fått en slant. Men sanningen att säga så hade han fått det i alla fall för dels är det fredag imorgon och då ska veckopengen delas ut om barnen skött sina sysslor vilket han har men han ska sova över i skolan imorgon och ville då kunna köpa godis. Nåväl, jag har ju bara prioriterat vad jag hade att göra och då kom packa först för hur kul är det att resa till Tyskland i en vecka om man har städat och snyggt hemma men tom väska???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt och lita på sonen.
Du skall ha det så kul i Tyskland så ses vi när du är tillbaka.
Njut!!!!!!
kram kram

Hanna sa...

Ta det lungt! Du hann ju det viktigaste ju! Söka jobb och packa.
Och lilla (eh, inte så mycket längre) lillebror fixar städningen ska du se.
Kramar!