söndag 28 januari 2007

Det kommer att ordna sig till slut

Ibland blir jag så otroligt trött att jag inte orkar någonting utöver det jag verkligen måste. Den gågna veckan har varit en sådan vecka. Stora psykiska påfrestningar både privat och på jobbet slog undan fötterna på mig. En dag när jag kom hem var jag så ledsen och trött att jag bara la mig på sängen och grät. Det privata psykiska påfrestningarna handlar också om jobbet. Min tid på det stora läkemedelsföretaget i Södertälje är snart till ända och det blir mer och mer tydligt för var dag som går. Å jag har inte en aning om vad jag ska göra när det tar slut! Det går inte att blunda för det längre nu. Jag började veckan med att skriva på mina uppsägningspapper. Det kändes rejält i magen. Efter det väntade det årliga "mål- och utvecklingssamtalet" med min chef. Det blev en summering av mina tre år på företaget istället för att sätta upp nya mål. Med en månad kvar att jobba så kändes nya mål lite överdrivet tyckte både jag och min chef.

Men lite roliga händelser som är små ljusglimtar i mitt mörker har också hänt. Jag fick via kontakter reda på ett ledigt jobb på ett företag, ett jobb som ännu inte utlysts externt. Jag är bjuden dit av chefen på ett arbetsplatsbesök till veckan. Jag försöker att inte dra några höga växlar på det ännu. Det är ju trots allt bara ett besök även om jag kommer att lämna in min ansökan så att säga personligen. En annan positiv sak är att jag fått låna hem en laptop av en kompis. Hon ska sälja den och jag är först på tur. En laptop har jag önskat mig länge. Jag trivdes med tangentbordet men mushanteringen förstod jag mig inte alls på. Den gick bra i början. Sedan kändes det som att den löpte amok och det hela framstod mer som en "katt och råtta-lek". Till slut lyckdes jag tämja musen med extern vanlig datormushantering.

Igår fick jag äntligen kraft att städa huset. Det var riktigt roligt för det gjorde verkligen skillnad. Har man som jag inte städat ordentligt sedan innan 1:a advent så är det ganska stora dammelefanter mer eller mindre överallt. Jag har lite småplock kvar som jag tänker ägna dagen åt. Det ordnar sig nog till slut för mig med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det ordnar sig!
Både med jobb, städning och laptop.....

Ja en laptops touchpad kan vara svår att förstå si på i början men när man väl vant sig så vill man inte ha en vanligt extern liten sak när man jobbar! Jag har haft laptop i 5 år....

Mona sa...

På nå't sätt ska det gå, det vet jag. Å om man nu ska se det från den positiva sidan så om jag nu ska vara arbetslös så är det väl inte så tokigt vald tidpunkt sådär på vårkanten :-)