söndag 14 juni 2009

På den sjunde...

...dagen vilade Gud. Det gjorde även jag och kom inte upp i mer än drygt 5500 steg på hela dagen. Dagen som är idag verkar bli ännu sämre. Jag ligger ännu så länge snäppet före riktkarlen på min vandring till Prag. Det vete väl 17 om jag gör det efter dagens bottennotering. Varför har jag varit så lat idag då. Det regnar och jag känner inte för någon fysisk aktivitet alls.

Nåväl, veckan som var var enormt hektisk. Jag fick lite gjort inom MK. En lyckad kväll med arbetskamraterna slutade på några tusenlappar plus. Passar bra inför den stundande hyresbetalningen. Nu slipper jag bli fullständigt pank när den är betald. Skönt!

På torsdagkvällen var det skolavslutning. Kvällen innan ringde min yngste son och ville ha pengar till klippning. Vi träffades i Södertälje efter jobbet. På väg till frisören uttryckte han sin önskan om att få en skjorta till kvällens festlighet. Visst kunde han väl få en skjorta men jag föredrar att leta efter en sådan vid en annan tidpunkt än tre timmar före han ska ha den när han dessutom ska hinna klippa sig också. Vi hann både med klippningen, skjortköpet OCH komma i tid till avslutningen. Min äldsta son slutade nian och hade bestämt sig för att sjunga sin sång. Han fick igång hela publiken. Jag var mäkta stolt mor. Lärarkören framförde traditionsenligt en omskriven melodifestivallåt och detta året var det Carolina af Ugglas "Snälla, snälla" som med något modifierad text fick vara en sång till niorna. Den var bra.

Lördagen blev loppisarnas dag. Först hamnade vi på Rönneberga där en stor, prålig vas eller paraplyställ, jag fick inte riktigt klart för mig vad det var, försvann mitt framför näsan på oss. Vi åkte vidare in till Södertälje. Till ÖB hade vi tänkt oss för att se om det fanns tavelramar åt mig. Där var till min stora förvåning en gigantisk loppis numera. När jag tänkte efter hade jag nog hört att ÖB lagt ner men jag visste inte att där var en stor loppmarknad istället. Där gjorde både jag och Martin fynd. Han fick tag i tre faktaböcker för 50 kr och jag fick syn på ett gäng ljuslyktor i form av hönor. De var så fula så det blev söta. Prismärkningen var 10 och 15 kr per höna men jag fick alla fyra och tre äggkoppar för 30 kr. Vi styrde kosan mot centrum där Martin köpte skjortor och t-shirtar. På vinst och förlust gick jag in på InochFinn och där hade de till min stora förtjusning tavelramar 20 kr billigare än de jag blivit tipsad om. Så affärsmässigt blev det en lyckad dag. På kvällen fick vi fem rätt på V75. Det räckte tyvärr inte till att bättra på spelkassan. Idag har regnet gjort allt för att min initiativförmåga ska vara på lägsta nivå. Kanske måste man ha sådana här lågvattendagar för att det ska jämna ut sig med dagar som man får mycket gjort istället?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Naaw, vilka söta hönor :)

Jag kanske skulle komma iväg och lämna in den där stegräknaren för batteribyte någon gång... Den ligger ju för böveln i väskan!

Ingalill sa...

ÖB har byggt nytt i Moraberg. Passera infarten till Plantagen mm och sväng sedan höger i rondellen.. om ni kommer via motorvägen till Moraberg.

Mona sa...

Ja, visst är de söta! Å så tycker jag visst att du ska byta batteri. Min har ett sådant där vanligt knappbatteri som säkert finns att köpa på ICA. Men du har kanske en mer avancerad, som Ingalill har. Tack Ingalill för upplysningen! Jag ska försöka hitta det nästa gång vi åker till Plantagen.
Kram / Mona

Anna Stilla sa...

Vilka bra fynd du har gjort! Enligt min livsfilosofi ska man aldrig gå från en loppis utan ett fynd.
Dessvärre slår filosofin ett slint ibland och jag kommer från loppisar med halva bilen fylld av saker jag inte visste att jag behövde.
Kram Mona!
Anna

PS. Chiliplantan börjar blomma!!!!