söndag 7 juni 2009

En stegräknare pryder...

...min byxlinning. Fästmannen har i vår roat sig, tillsammans med sina arbetskamrater, med att "gå till Prag" genom att med stegräknare räkna fram hur långt de kommit. Det är www.tappa.se som har varit samordnare. Han kom till Prag strax före utsatt tid. Nu är det upp till mig att se om jag kan slå honom med någon dag eller två. Å bara därför har jag varit ut en extra promenad ikväll. Näe, inte riktigt bara därför. Jag pratade med min syster häromdagen. Hon ska springa tjejmilen sista söndagen i augusti. Jag är sugen på att anmäla mig men bör väl se om ryggen håller för att springa överhuvudtaget. Därför började jag lite lätt med en lagom promenad på några km ner till Trollskogen. Det finns inget bättre namn på den skogen. Den skogen är trollsk. Träden knakade lite oroväckande men det var så mycket fågelsång i luften så det hördes knappt. Det är länge sedan jag var dit och det var trevligt att se att det var sig likt. Ett och annat träd till har fallit men annars såg det ut som det brukar. Idag har jag även varit till röstlokalen och fullgjort min demokratiska skyldighet att rösta i eu-valet. Ja, jag vet att det låter illa med demokratisk skyldigheter men det finns de i andra länder som är beredda att dö för att driva igenom demokratiska val. Då är det min förbannade skyldighet att rösta när jag bor i en demokrati. Å så har jag rensat ogräs och klippt gräsmattan. Stegräknaren kommer sluta på en bit över 10 000 steg idag med.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Har också varit på en promenad idag men förutom den och min tur till vallokalen har jag inte gjort annat än att lösa korsord.
Jag gjorde min beskärda del av arbete tidigare i helgen :)

Jag kanske skulle se till att få batteriet bytt i min stegräknare så att jag kan vara med och promenera till Prag!

Ingalill sa...

Så du var till Trollskogen utan att komma in till mig!
Hm.. jag som valde Viktklubben denna gång! brukar gå använda Tappa i vanliga fall.

Mona sa...

Häng med båda två och gå till Prag med mig! Från Malmö är det 605 km dit om jag inte minns fel. Den av oss som kommer sist får bjuda på fika.
Kram / Mona