fredag 26 juni 2009

Jag väntar på...

...på mina pojkar. De är på väg hem från mormor och morfar. För första gången någonsin ska de ta sig hem själva från Arlanda. Ok, de är stora nu och jag vet att de klara av det. Men ändå. Jag som av somliga i min bekantskapskrets brukar få heta coola mamman just för att jag inte brukar oroa mig har lite pirr i magen just nu. De borde ha kommit med tåget som skulle komma in strax efter 20. Jag har varken hört tåg eller sett pojkar. På störningsinfon på SL:s hemsida står det att det är förseningar på Gnestalinjen. Tack och lov att Internet finns. Å jo, de har mobiltelefon med men den är avslagen.

När jag var liten fanns inga mobiltelefoner. När man åkte bort var man borta till man kom hem. Då fanns mycket nytt att både berätta och att lyssna till. Idag är alla tillgängliga dygnet runt, på gott och ont. Just nu tycker jag det är av ondo att jag inte kan nå dem via mobiltelefonen.

3 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Magnus cyklar utan mobil och jag trodde att jag skulle oroa ihjäl mig. Han hör av sig när han passerar någon telefonkiosk men det finns ju inga telefonkiosker uppe i de norrländska skogarna.

Men jag känner en viss lättnad. Varken han eller jag är lätt tillgängliga. Den känslan att inte stå till tjänst för omgivningen 24 timmar per dygn är väldigt skön.

Men jag förstår dig. Jag skulle reagera precis som du om det var BARNEN som fick åka själva. Vid det här läget har du säkert pojkarna hos dig och allt känns lugnt igen. Som du vet så har jag blivit imponerad av barnen och de klarar säkert av det ena och det andra.

Jag brukar säga till min mamma att hon inte ska oroa sig för mig. Att jag klarar mig osv. Men hon oroar sig i alla fall. För det spelar inte så stor roll att jag är snart 40, att jag har levt och klarat mig själv i 20 år. Jag är ju hennes DOTTER och därför oroar hon sig. Det kommer hon alltid att göra säger hon.

Ja, vi mammor är ett märkligt släkte :)

Kram Mona
Anna

Mona sa...

Jodå, de kom hem men senare än jag trott. Tåget hade stannat efter vägen och de hade fått åka ersättningsbuss till Södertälje.

Kram Mona

Birgitta sa...

Det är klart att du får sno iden med plastpåsar, själv tänkte jag fortsätta med det hemma eftersom det är så mycket lättar att ta fram...

Ha de skönt i sommar...