onsdag 3 juni 2009

Efter prick två...

...månader har jag väckt upp bloggen. Jag lät den somna in för att jag inte fann något nöje i att skriva. Bloggen blev ett dåligt samvete. Jag tycker inte om att ha dåligt samvete. Då får man försöka åtgärda vilket jag gjorde.

Hur som helst är väl en resumé på sin plats. April var hektisk. Jag jobbade mycket med Mary Kay och det gav resultat. Det var fantastiskt roligt och jag kände verkligen hur mycket mer jag skulle kunna göra om jag inte hade min "hobbyverksamhet" (den vanliga heltidsanställningen) att tänka på. Till hösten har jag ingen aning om vad som händer på jobbfronten. Det kan vara bra att ha kommit en bit på Mary Kay då. Så kom maj som började förskräckligt tråkigt och som gav eko åt resten av månaden. En liten ljuspunkt var att jag rekryterade min första konsult inom Mary Kay. Jag har fått en alldeles fantastisk kollega som ger mig sååå mycket inspiration och energi. Jag firade både äldsta dotterns och fästmannens födelsedag. Det var det snabbaste födelsedagspresentköp jag någonsin gjort. Utan att veta vad fästmannen skulle få när jag gick från jobbet tog det mindre än fem minuter från att jag klev in i affären tills jag stod på gatan med boken betald och inslagen i presentpapper. Det kallar jag effektiv shopping. Då ska ni ändå veta att jag inte grabbade tag i vad som helst utan faktiskt läste på baksidan av i alla fall tre böcker innan jag bestämde mig.

Nu är det juni och sommaren borde vara här. Visserligen har det slutat regna nu och solen skiner men det är kallt i luften. Inte alls som det var i helgen när jag svettades om jag hade något tjockare på mig än linne och kort kjol.

Det var väl mitt liv i korthet. För att komma igång att blogga igen har jag gjort min blogg till startsida. Meningen är att jag ska blogga först och göra allt det andra man gör på en dator sedan. Jag fick idén från fästmannen. Han har satt en helt annan blogg som förstasida bara för att det går fortare att få tillgång till nätet om startsidan har lagom mycket att öppna. Å nej, jag tänker inte alls ta ifrån den unga damen privilegiet att bli det första fästmannen läser varje gång han går ut på Internet. Det nöjet får hon gärna ha. Jag tänkte bara att det var ett knep att komma ihåg att uppdatera innan klockan är alltför mycket på kvällen. Vi får se hur det går.

2 kommentarer:

First Officer Hillevi sa...

Hahah, jag kanner mig valdigt smickrad. Arad rent av :D
Bast att detta belonas...

Anna Stilla sa...

Jag har också min blogg som startsida :)