onsdag 24 juni 2009

Min stegräknare spelade...

...mig ett spratt i morse. Syftet med stegräknaren var att jag var nyfiken på hur mycket jag rör på mig per dag. Jag bestämde mig för att leva precis som vanligt dvs gå när jag brukar gå och åka buss när jag brukar åka buss. Att tex gå från Södertälje C till min arbetsplats när jag kan åka buss är alltså fusk om jag gör det i syfte att få fler steg registrerade. Vanligtvis blir jag irriterad när bussen inte väntar in tåget men det blev jag inte i morse. Jag traskade i väg. Varmt och skönt var det ute och jag gladde mig åt att jag fått en chans att öka på stegsnittet utan att fuska. När jag kom till jobbet var jag jättenyfiken på vad siffrorna skulle visa. Dröm om min förvåning när mätaren visade 157! Det är ju mindre än vad jag går här hemma på morgonen. Det fanns ingen annan orsak än att stegräknaren inte hade vaknat. Efter att ha kontrollerat att den inte var trasig hängde jag den på mig och gick och jobbade. I eftermiddags när jag slutade fick jag faktiskt lov att för statistikens skull kontrollera hur många steg det är mellan jobbet och hemma exklusive tågsträckan. Det blev 3260 st.

Inga kommentarer: