söndag 21 juni 2009

Min midsommarhelg började...

...på torsdageftermiddag. Jag kom iväg aningens försent från jobbet för att hinna med rätt buss. Nåja, det går fler tänkte jag. Det gjorde det men det medförde också att jag inte hade någon marginal kvar. Jag satte mig på tåget till Stockholm en minut innan avgång och bad en tyst bön om att inget onödigt stop skulle försena vår ankomst. Med tio minuter kvar tills bussen skulle gå från Cityterminalen klev jag av tåget och sedan var det långa benet före. I förbifarten ryckte jag åt mig en flaska Yallayoghurt så jag skulle få nånting i magen. Sedan satte jag mig tillrätta på bussen och pustade. Jag hade klarat det. Nu var det bara att sitta still och vänta på att komma fram. Jag fick mycket valuta för pengarna den här gången. Trafiken var tät och vi blev nästan en timme försenade. Fästmannen mötte mig i Smedjebacken. Vi åkte direkt till det kalas vi var bjudna på. Hans barnbarns mor fyllde år. Vi beundrade lilla barnbarnet och gav present till födelsedagsbarnet. Hon blev väldigt glad över det presentkort på uppkörning som hon fick.

På midsommarafton gav jag och fästmannen oss iväg till Munkfors till våra holländska vänner. Det var så roligt att träffa dem igen. Jag fick en stor ost i förtidig födelsedagspresent. På kvällen åkte vi till Ransäter och såg på midsommarstångsresning och dans. Lagom till resningen kom regnet. Efter festligheterna passade vi på att besöka Tage Erlanders gård och samtidigt se hans grav.

Midsommardagen fick vi lov att bege oss hem igen. Vi landade vid fästmannen lagom till middag och sedan blev vi sittade framför TV:n. Å idag har jag åkt hem till mig. Jag har varit riktigt ordentligt lat med stegen i helgen igen. Jag ligger efter den sk riktkarlen nu. Skärpning!

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Va?

Ingen kubb?
Ingen dans runt yuccapalmen?

Men Mona och fästmannen!

Skärpning, verkligen.

Kram
Anna

Mona sa...

Näe, de hade ingen yuccapalm så i brist på bättre fick vi uppsöka en midsommarstång av mer traditionell art.
Kram / Mona