måndag 22 juni 2009

I tron att...

...jag sett till så att katten Simon har mat under dagarna, jag har ställt en skål mat utomhus på morgonen när jag gått till jobbet, så har jag nog sett till så en liten igelkott har sluppit vara hungrig. Ikväll när jag kom hem slank den in under trappan där jag ställt skålen. Å skålen var tom kan jag väl tillägga. Teoretiskt kan ju faktiskt maten ha hamnat i rätt mage men eftersom små kottar tycker om kattmat så kan den mycket väl ha hamnat där. Nåväl, jag har så gärna en liten kotte på tomten. Här finns mycket mums filibabba för en sådan. Om jag inte är helt felinformerad tycker igelkottar om sniglar och sådana har jag gott om.

Ikväll har det varit terminsavslut på MK. Det är alltid lika trevligt att träffa de andra och jag fick mig själv att anta en helt vansinnig utmaning alldeles för mig själv utan att säga det högt. Jag har fram till årsskiftet på mig och jag måste börja genast. Det ska bli spännande!

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Igelkottar är uderbara. och det stämmer att de gillar kattmat och sniglar. På kvällarna brukar en och annan igelkott passera min uteplats. Då sitter Lucy på bordet och bara tittar misstänksamt på kotten. Hon som slänger sig över allt levande annars. Men jag är övertygad att hon och igelkottar har redan skakat hand. Eller ska jag säga skakat taggar? För Lucy verkar veta precis vad en igelkott är för något.

Kram
Anna

Mona sa...

Jag tror att Simon också hälsat på en igelkott någon gång under hans liv. Han var besynnerligt ointresserad av den.
Kram / Mona