onsdag 31 oktober 2007

Det ordnar sig

Usch vad arg jag var sist jag skrev! Jag tycker inte om att vara sådär arg. Det är mot min natur. Jag brukar resonera mig fram lungt och sansat till lösningar och inte gå på som ett annat ånglok som jag gjorde häromdagen. Morgonen efter skrev jag ett mail som nog osade i min konsultchefs inbox. Två minuter efteråt hade jag honom i telefonen. Det är så skönt när människor förstår att man behöver prata och att samma människa också ger sig tid att lyssna. Å min närmaste chef ställde sig väldigt frågande till påståendet om att inte kunna ta ut komptid i mellandagarna. Det skulle inte vara något problem sa hon. Så då är väl min jul räddad då. Skönt.

Idag har det varit en dag mest som alla andra. Jag har fortfarande inte klippt håret. Det börjar kännas rejält nu. Samtidigt vet jag inte hur jag ska få till tid att gå iväg imorgon. Jag skulle behöva gå till banken också. Antingen får jag prioritera eller så får jag försöka komma iväg tidigt från jobbet så jag hinner båda två sakerna.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag tycker inte heller om att vara arg men ibland hjälper det.

Att vara arg är inget onaturligt egentligen. Likasom att vara glad. Och känslor måste ut någonstans, om än i bloggen.

Men vad bra för dig att få lediga mellandagar!

Mona sa...

Du har rätt. Att vara arg är inte något onaturligt men ack så lätt det är att säga saker man får ångra sedan. En gång när jag var gravid (för hundra år sedan?) och arg kastade jag en ketchupflaska på barnens pappa. Flaskan gick sönder och det stänkte ketchup över hela köket. Gissa vem det var som fick städa?