måndag 15 oktober 2007

Inspektören och bullbaket

Sonen Mikael hade som uppgift från skolan att baka något med jäst. Den uppgiften väntade han givetvis in i det sista med att göra som så mycket annat. Nå, det var inte bara hans fel utan även mitt den här gången. Jag hade kunnat masa mig iväg till affären och handlat det som behövdes igår och så hade vi kunnat ha lite söndagsbak här. Nu blev det ikväll istället. Han har gjort det allra mesta själv. Jag har stått bredvid och höjt min stämma i några förtjusta hejjarop någon gång då och då. Han har verkligen varit jätteduktig! Å goda bullar blev det. Jag tror den pojken ska få baka mer. Det är länge sedan det doftade nybakta bullar. Å det luktar sååå gott!

Det kändes skönt att komma hem till mitt städade hus idag. Jag har tvättat en maskin som jag ska hänga innan jag går och lägger mig. Nu är hög tid att få pojkarna och mig själv i säng. Godnatt!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ååå, nybakta bullar!
Nu blev jag jättesugen!

Mona sa...

Det är verkligen jättegott! Du får komma hit och fika helt enkelt.
Kram