onsdag 17 oktober 2007

Vad hände år 1996?

Äldste sonen ska skriva ett arbete i musik. Ja, han ska inte komponera något musikstycke men väl en text om en musikgrupp och samtida händelser det år gruppen bildades. Jag kan inte komma på en enda världspolitisk händelse. När jag googlade fick jag fram att nya vapenlagen trädde i kraft. Vad som är skillnaden mellan den och den gamla har jag dock inte lyckats få fram. Så kära vänner hjälp mig hjälpa min son!

Om vi övergår till mer samtida händelser så håller mina händer på att torka sönder. Jag smörjer och smörjer men ingenting hjälper. Det är så typiskt för den här årstiden. Det börjar bli kallt, även om de senaste dagarna har varit behagliga, och då torkar skinnet på mina händer. Varje kväll smörjer jag in mig med MK:s Extra Emollient Nightcream. Det är en MYCKET fet kräm men det säger bara slurp så är den helt absorberad. Det värsta av allt är att jag känner att självsprickorna är på väg och det gör så gräsligt ont när de väl är där.

Dagen har varit nästan lika hektisk som igår. Jag är inte riktigt lika trött. Äntligen tog jag mod till mig och ringde till hon som vunnit i min lilla utlottning. Hon blev jätteglad och vi bokade en träfftid. Tyvärr bor hon långt bortanför räckvidden för SL:s busslinjer och jag har ännu så länge ingen bil så vi får helt enkelt träffas här hemma hos mig. Det går bra det med även om jag faktiskt rent personligen hade velat åka ut till henne och se hur det såg ut i de trakterna. Men det går väl fler tåg, får jag hoppas.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag säger bara: nattkrämen även dagtid, det är vad som gäller höst o vinter! Fukta händerna med lite ljumet vatten först så tar det faktiskt bättre.
Den krämen läker min pappas i princip obotliga självsprickor så ge inte upp :)

Anna Stilla sa...

Magnus får självsprickor på vinter och han smörjer dom med bivaxsalvan. När jag får extremt torra händer så smörjer jag dom med olivolja och sedan sätter jag på bomullshandskar. Jag har gamla frostskador så mina händer blir lätt torra, röda och blåa. Jag smörjer dom jämt, året runt. Många gånger om dan.

Angående 1996, jag minns faktiskt inte mycket. Jag minns mina barn men inte några världhändelser. På biblioteket har dom kanske årsböcker?

Jag hoppas att ni kommer på något.

Mona sa...

Hanna: Nattkrämen funkar. Den är underbar! Å tack för länken till infon om 1996! Sonen hälsar.

Anna: Nattkrämen som jag och Hanna pratar om måste helt enkelt vara något för Magnus självsprickor. Jag kanske kan få bjuda er båda på en underbar "SPA-handbehandling".