söndag 28 oktober 2007

Livet och döden

Det är konstigt hur man kan beröras av det som händer runt omkring på en och samma dag. Idag har det varit en ytterligheternas dag. Först fick jag reda på att en mycket ytlig bekant lämnat jordelivet. Jag har bara träffat henne vid ett tillfälle och känner henne egentligen inte alls men hon var en mycket nära vän till en av fästmannens vänner så jag har hört då och då om hur hon kämpat mot sin onda sjukdom. Hennes död var inte alls oväntad men vem är någonsin beredd? Sedan fick jag veta att en av mina väninnor fick barn i onsdags. Livet och döden möts på en och samma dag.

Dagen startade med en lång och skön mysmorgon, lång frukost och morgonrock till långt inpå dagen. Sedan klev jag i mina kläder och vandrade ut i trädgården och gjorde något åt mina överlövade gräsmattor. Det var riktigt roligt att göra fint i trädgården. Jag är långt ifrån klar med vinterstädningen. Alla rabatter är kvar men det är väl ingen katastrof om de blir kvar till i vår. Funderar lite smått på om jag ska försöka vara ledig några eftermiddagar. Jag har så många komptimmar att plocka ut och jag har fyllt tidsbanken så när som på en halvtimme. Mina söner kommer att vara här tisdag till torsdag nästa vecka när de har höstlov. Att vara ledig hela dagen pga dem känns riktigt meningslöst för de sover ändå hela förmiddagen men jag kan ju göra vad jag kan för att komma hem lite tidigare.

Inga kommentarer: