fredag 19 oktober 2007

Underbar SPA-kväll

Igår vistades jag på Skogshöjds SPA-avdelning, en underbar oas mitt i Södertälje. Jag var där och hade "kvällsmys" med fyra andra väninnor. När jag slutade mitt förra jobb fick jag ett presentkort på en SPA-behandling som jag passade på att lösa in. Det blev en kaffeinpackning. Det var alldeles ljuvligt. Jag fick lära mig att kaffe i kroppen fungerar som ett gift medan kaffe utanför på huden fungerar renande. Efteråt åt vi middag. Det var gott men lammfilé var i stabbigaste laget. Efter behandlingen kände jag mig lagom avslappnad och hade föredragit något lättare som en jättestor fruktsallad istället. Tror jag ska fråga efter det om jag ska dit någon mer gång. Som det var nu så kändes lammfilén som en stor klump i magen på mig efter en stund. Nåväl, jag tog med mig en broschyr där alla deras behandlingar står. Jag blev lite konfunderad över behandlingen som hette "ny man". Jag blev lite full i skratt. Själva benämningen kan ju tolkas på flera sätt. Ur det manliga perspektivet och förmodligen det som är huvudtolkningen är väl att den man som genomgår detta ska känna sig som just en ny man när han är klar. Jag som är kvinna tänker mer ut kvinnlig synvinkel. Törs jag verkligen skicka iväg min man på en sådan behandling? Vem vet vad/vem som kommer ut genom dörren. Jag kanske inte ens känner igen honom. Å så var det singelkvinnans perspektiv... :-) Jaja, livet blir inte roligare än man gör det.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Synd att jag blev så jvla sjuk dan efter bara!

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mona sa...

Blev du sjuk??? Jag var bara helt seg i skallen. Så där så det helt enkelt inte går att skynda sig. Ungefär samma känsla har jag haft när jag har kommit från yoga. Mycket behaglig till mods vill säga. Hoppas du mår bättre

Kram / Mona