tisdag 23 oktober 2007

Störd nattro

Igår var jag åter igen på ett insprierande MK-möte. Vi pratade bla försäljningsteknik. Klockan drog iväg och plötsligt var hon för mycket för att jag skulle hinna med det tåg jag skulle behövt åka med. Jag fick ta nästa tåg istället vilket innebar att jag kom hem kvart över 11, en timme senare än jag annars brukar. Efter att ha varvat ner en stund gick jag till sängs och somnade si så där kvart-tjugo över tolv. Tio minuter i fyra väckte Simonkatten mig. Då ville han ha mat och sedan ville han gå ut. Maten står alltid framme så det är bara för honom att söka upp matskålen. Men dörren måste jag upp och öppna. Sedan GICK DET INTE ATT SOMNA OM! Genast jag vaknade började tankarna snurra i huvudet på mig. Det var planering av arbetsdagen, planering av MK och Gud vet allt jag la upp strategier för. Det kändes ungefär som att hjärnan aldrig varit i off-läge någon gång under natten. Sedan blev klockan fem och det var dags att stiga upp. Jag behöver väl knappast tala om att jag är lite trött ikväll.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag tror att det är väldigt svårt att somna om om man har vaknat vid 4-tiden. Det heter väl vargtimme också eller?

När jag vaknar så här så känns det precis som du skriver, hjärnan sätter direkt igång. Om jag vaknar tre timmar senare så går det inte att väcka hjärnan hur mycket jag än anstränger mig.

Klappa Simon från mig. Han påminner mig starkt om Tusse.

Mona sa...

Jag brukar inte ha svårt att somna om. Simon väcker mig allt som oftast ungefär halv fem varje morgon. Då vill han bli utsläppt ur sovrummet och har jag dörren öppen så vill han i alla flal att jag ska komma med ut till matskålen. Den KAN ju vara tom, hemska tanke! och sedan vill han gå ut när han ätit. Sedan sover jag en halvtimme till tills klockan ringer och det är dags att stiga upp :-) Simon hälsar och tackar för klappen.
Kram