onsdag 24 oktober 2007

En dag som alla andra

Idag är en sådan där typisk dag när inget särskillt händer. Inget speciellt. På jobbet flöt allt på. Jag kunde gå hem redan kvart i tre. Då borde jag ha tagit vägen förbi Södertälje och sett till så jag fick håret klippt men jag kände mig så sunkig att jag åkte hem istället. Jag kan bara inte förmå mig att gå till frissan med skitigt hår. På vägen hem ringde Mikael och frågade om han fick sova hemma inatt istället för hos pappa som han ska. Självklart fick han det. Vi åt kyckling i ugn med ris och sås gjort på creme fraich och kycklingsky. En kund från gårdagens klass kom förbi och betalade det hon hade köpt. Jag har blivit lovad en klass hemma hos henne om några veckor. Ikväll åkte bastun på. Jag frös lite och det var så skönt att få sätta sig i värmen. Nu fryser jag inte längre och jag ska faktiskt ta och lägga mig tidigt så jag hinner läsa en stund. Det är sådana här dagar man inte får glömma bort att de tillhör livet lika mycket som de dagar när fyrverkerierna smäller runt omkring.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Men Mona... det är ju så underbart att få håret tvättat hos frissan! Det va en dålig ursäkt till att inte gå dit! :)

Mona sa...

Min frissa är en lågprisfrissa. Hon klipper jättebra men bjuder inte på tvätt, jo kanske om jag är beredd att betala för det. Jag kom för övrigt inte iväg till frissan idag heller, fast håret var rent. Jag är så fruktansvärt trött.

Hanna sa...

min bjuder inte heller på tvätt men de kronor det kostar är det helt klart värt ;)