tisdag 26 juni 2007

Svarta börsen

Morgonen började som vanligt vid kvart över fem. Jag var så förskräckligt trött att jag nästan mådde illa. Det var svårt att inte somna där jag stod ändå till jag upptäckte att min plånbok inte låg i väskan där den ska och brukar ligga. DÅ vaknade jag. Jag for runt i huset och letade som en galning men hittade den inte. Funderade på vart jag hade haft den sist. Det var i söndags på ICA. Mitt hopp stod till att den halkat ur väskan på jobbet. Så väl var det inte. Lönen kom igår så det fanns lite att hämta eftersom både legitimation och VISAkortet låg där samt ICAkortet. Klockan nio ringde jag och spärrade både bankkorten och ICAkortet. Då kunde jag känna mig lugn för att ingen obehörig skulle få fatt i mina pengar. Jag har slitit som ett djur på jobbet idag. Knappt haft tid att äta. På vägen hem kom jag att tänka på att lottokupongen som gäller i fyra veckor till också fanns i börsen. När jag kom hem letade jag så igenom huset ytterligare en gång. Den här gången mindre hysteriskt och jag hittade den. Men den var inte lätt att se där den låg under sovsäcken som jag hängt över en av sofforna i vardagsrummet. Inatt ska jag sova gott!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Man kan få panik för mindre liksom!

Mona sa...

Panik var ordet ja!