måndag 25 juni 2007

Inställda möten blir oväntade möten

Jag skulle gått utbildning fö fristående hudvårdskonsulter ikväll. Det blev inte så för vår Sales Director som skulle hålla utbildningen var sjuk. Hon var genomförkyld. Så jag fick åka hem istället. Jag kom iväg sent från jobbet. Bussen var ännu senare. Den jag skulle ta för att komma snabbast hem kom försent för att jag skulle hinna med anslutande tåg. Då tänkte jag att jag kunde byta buss när jag kom till tågstationen till den som går förbi Erikas hus, så kunde jag passa på att hämta ett par skor som hon lånat av mig. Jag hade pratat med henne tidigare om det här. Skorna hade jag tänkt ha ikväll men eftersom det inte blev någon utbildning behövde jag dem inte. Nu när jag ändå skulle missa tåget kunde jag lika gärna hämta skorna ändå. Men Erika hade förvarnat om att hon inte skulle vara hemma. Jag hade hennes nycklar med mig men ville ändå försäkra mig om att det var ok att jag gick in i lägenheten så jag ringde från bussen. Hon var hemma så jag blev sittande där en stund. Micaela var också där. Det var så kul att träffa henne. Jag har inte sett henne sedan hon åkte till USA i höstas. Så kom det sig att jag kom hem mycket senare i alla fall. Ibland leder inställda möten till oväntade sammankomster.

Inga kommentarer: