söndag 24 juni 2007

1,3 kg sniglar

Så mycket som rubriken anger har jag plockat ikväll i min trädgård. Alltsedan jag förklarade krig mot sniglarna har jag envist plockat alla kvällar jag kommit åt. Nu har jag varit borta i helgen och det har varit lite regnigt emellanåt så då har de fått leva rövare och härja fritt. Nu är jag hemma och grilltången jag avdelat som snigelplockartång, istället för att använda vid grillning, kom åter till användning. Kalla mig gärna för snigelmördare för det är precis det jag är. Jag plockar dem i plastpåsar. Knyter ihop påsen och placerar den i frysen. På det viset dör de någorlunda snabbt och skonsamt. Sedan när de är döda tinar jag upp dem och sätter ner dem i komposten. På så sätt blir det till någon nytta. Komposten jobbar så det ryker.

Fortsättningen på gårdagens Hagforsäventyr fick otrevliga konsekvenser strax vid midnatt. När vi hade varit i Munkfors behövde vi får lite mat i magen och åkte in på en öppen grillbar. Där åt vi till vi blev ordentligt mätta. Långt senare på kvällen när vi kommit hem kändes det fortfarande som attjag hade svalt en tegelsten. Strax efter att vi hade lagt oss började "tegelstenen" göra sig påmind och i samma veva började jag må illa. Det var bara att rusa ut på toaletten och kasta upp maginnehållet. Sedan mådde jag bra igen men jag var så där matt man blir av att kräkas. Martin har inte blivit sjuk vilket stärker min teori om att det var något i min mat som inte var riktigt bra. Vanlig hederlig magsjuka brukar vara smittsamt.

Inga kommentarer: