söndag 17 juni 2007

Papper och papper

Så var jag hemma igen. Den här gången blev det ingen punktering på bussen. Jag har varit effektiv sedan jag kom hem. Jag packade genast upp och sedan lagade jag mat. Sedan satte jag mig med pappershögen som tenderar att växa mig över huvudet och sorterade. Jag har fyllt i anmälan om min kompost, fyllt i begärda uppgifter från SIF och stoppat dessa i kuvert, sorterat in avier och fakturor där de ska vara. Nu kan jag snart börja organisera min MK-verksamhet. Det känns så otroligt roligt och samtidigt så väldigt stort. Hur länge kommer det att dröja innan jag kan unna mig att ta ut lite lön för mödan, innan jag känner att jag inte måste återinvestera hela vinsten? Det är mycket än som jag behöver för att kunna bedriva en fullgod verksamhet. Hur det än kommer att gå så har det här gett mig ny energi och jag bara känner att JAG VILL!

Dagen för övrigt har bjudit på regn. Mina tankar på bussen gick till Anna och Magnus som är på cykelsemester någonstans i trakterna av där jag åkte. Jag har ända sedan jag var liten drömt om att åka på cykelsemester men har aldrig haft någon som velat följa med mig. Idag var jag måttligt avundsjuk på de två som är ute och åker nu. Då var jag ganska nöjd med min tillvaro i en varm och torr buss.

1 kommentar:

Mona sa...

Kan någon hjälpa mig att översätta?