onsdag 6 juni 2007

Söndag och framåt

I söndags hände inget särskilt alls. Inte vad jag kan minnas så här tre dagar efteråt. Sedan blev det full fart. Måndag var det Vårruset som var den stora händelsen. Det är så härligt med den folkfesten. Jag önskar så att jag skulle kunna springa så där som alla andra duktiga som startar i tidiga startgrupper. Men rygg och knä håller inte. Nu var jag där tillsammans med ett gäng tjejer som i förväg hade bestämt att vi skulle gå runt, inte jogga. Det tog 58 minuter om jag är rätt informerad. Det trevliga med att gå är ju att man kan prata samtidigt. I mål var det kaos. Det gick inte att ta sig någonstans. Vi struntade i utdelningen av reklamprodukter och gick och hämtade vår picnic istället. Kaos på tunnelbanan hem också. Lite färre folk på pendeltåget. Som jag minns det från föregående år så har Vårrusare fått åka tunnelbana gratis men så var det inte i år. SL har väl inte råd att förlora en sådan jätteinteckt som det ju blir när 18000 personer extra ska åka. Klockan var mycket innan jag kom i säng.

På tisdag träffade jag gamla klasskompisar i Kungsträdgården och åt god, god mat. Kycklingspett med ris och jordnötssås. Det var nog närmare ett år sedan vi träffades senast. Även denna kväll blev sen.

Det var otroligt skönt att äntligen få sova ut i morse. Sedan bar det iväg till Hanna som hade Öppet Hus med presentation av Mary Kay-produkter. God pastasallad bjöd hon också på. Naturligtvis var det, som jag hade förväntat mig, väldigt trevligt. När jag kom hem åt jag lite mellis så jag skulle stå mig några timmar. Sedan satte jag igång med att städa. Jag har inte städat alls de senaste veckorna så det var verkligen igengrott här överallt. Med fönstrena öppna för korsdrag, dammtrasan i ena handen och dammsugaren i den andra (nå, nästan i alla fall) har jag dragit fram som en virvelvind genom huset och jag gav mig inte förrän jag hade hunnit det jag hade föresatt mig att hinna idag. Jag har bara kvar att skura golven men det får vänta till imorgon. Jag ska ha något att göra då med :-)

Inga kommentarer: