måndag 8 juli 2013

För en vecka...

...sedan stävade vi ut i Stockholms skärgård för att fira födelsedagskalas på Birka Paradise. Föregående veckas panik hade lagt sig och allt var frid och fröjd. Vi klev ombord. Efter en snabbtitt i hytten med byte av kläder satt vi oss till bords. Personalen hade dukat långbord och var i färd med att hälla upp fördrinkarna när vi klev in i restaurangen. Jag meddelade att vi ville ha 3 st alkoholfria fördrinkar. Strax kom kyparen ut med tre glas med något blått bubbel. Vad det var har jag ingen aning om men det smakade Surf Diskmedel med mineralvatten. Nåväl, jag hälsade välkommen. Plötsligt kände jag hur knäna började skaka, tårarna var inte långt borta och rösten bar knappt. Tänk att alla var där för mig! För min skull! Det blev ett mycket kortade välkomsttal än jag hade tänkt. Det tror jag inte gjorde så mycket. Alla ville hugga in på maten.

När vi ätit tog vi plats i SPA-baren. Där var det tillräckligt lugnt för att vi skulle kunna prata med varandra. Det var sedan basen för nästan hela resan. Åker man ålandsbåt så hör det till att dricka drinkar. Det gjorde vi. Det var inte många drinkar på drinklistan som blev oprovade av mitt resesällskap. Emellanåt utforskades andra barer men SPA-baren var och förblev vår bas. Där satt vi till de stängde. Då fick vi leta upp andra ställen att vara på.

Till min förvåning sov jag fruktansvärt illa. Tur som var försov vi oss lite så jag kände ändå att jag skulle överleva dagen. Frukost med gänget och sedan fria aktiviteter igen till lunchen. Allt var jättegott! Alla var supernöjda med hytterna. Alla tyckte det var supertrevligt på alla sätt och vis. Slutet gott, allting gott!

Vi kom hem och var fortfarande för mätta för att laga någon middag. Trötta men lyckliga gick vi till sängs och dagen efter pustade vi mest ut. Jag hade fått en cykel av MaPa så det enda nyttiga vi gjorde den dagen var att åka iväg och titta på en sådan. Amanda står nu i mitt garage. Hon är svart, hat 7 st växlar och har en fin cykelkorg på styret. Jag fick en jättefin tavla av dem med som Angelika Lantto har målat. Mamma och pappa åkte hem och jag och Martin åkte svängen förbi Stockholm för att hämta hem den målning jag hade önskat av alla. Den är sagolikt vacker och hänger ovanför pianot. Första gången jag såg den var i vintras. Jag har hållit tummarna för att den ska finnas kvar till nu. Martin har förstås haft ett finger med i spelet så när han förstod att jag menade allvar så ringde han Arno som äger galleriet och reserverade den.

I fredags begav vi oss först till Norrköping där Martin skulle hämta ut en tavla på Bukowskis men när vi ändå var där så passade vi på att gå på utställningen om Titanic. Mycket bra!!!!! Den kan jag verkligen rekommendera. Sedan åkte vi vidare till Smedjebacken och därifrån kom jag idag.

En vecka återstår av semestern. Det har gått fort och jag har mycket kvar att göra men nu hoppas jag att jag kan få ha semester från semestrandet och bara pyssla på här hemma.
 I hytten innan middag.
 
Det var många bud om vad som skulle drickas. Här ses allt från modersmjölksersättning via alkoholfri fördrink till vitt vin.


Inga kommentarer: