tisdag 9 juli 2013

En underbar dag!

Sol, varmt och ledigt! Den kombinationen tycker jag om liksom så många andra. Men, bara för att jag är ledig betyder det inte att jag latar mig även om det händer ibland det med utan mer att jag får tid till att göra det jag vill hinna med. Idag var precis rätt dag för lite trädgårdsarbete. Gräsmattan har fått sig en avhyvling och två av mina många rabatter har fått bort ogräs. Det är bara det att det är ganska tomt för övrigt i dessa rabatter. Jag har ju inte hunnit vara hemma särskilt mycket så det har helt enkelt inte hunnits med och nu känns det som att all nåd är ute för att få en fin blommande trädgård det här året så vad kan jag annat göra än att förbereda för nästa. Mikael hjälpte mig att få ner lite ris från förra året som blivit kvar på berget. Vi bar och vi släpade och till slut var allt borta. Sedan började vi försöka jämna till marken och ta bort de värsta tuvorna. Då stötte vi på sten. Det var kantsten som jag helt hade glömt bort att vi lagt (eller om det redan fanns när vi flyttade hit). Den är helt överväxt. Tanken är att jag ska odla något i pallkragar med någon form av stenmjöl runt om. Jag tror nämligen att pallkragar + stenmjöl är bra för att hålla sniglarna borta. Pallkragarna är nästa års projekt men jag kan ju göra vad jag kan för att förarbetet ska bli så klart som möjligt. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska behålla kantstenen eller om jag ska ta bort den. Jag får fundera på det så länge.

Ja visst ska ni få följa mitt projekt med trädgården. Jag gick ut med kameran för att ta lite bilder på vad jag gjort men "någon" hade snott batterierna. De behövdes till "någons" trådlösa tangentbord. Ni får ge er till tåls till jag har köpt nya batterier. Det behövdes ändå. Tangentbordet kommer inte att fungera särskilt länge. Hihi!

Inga kommentarer: