onsdag 10 juli 2013

"Mellantid ger livscykeln...

...bränsle" stod det på mjölkpaketen i Dalarna för en tid sedan. Vad menas med det egentligen? Jag och Martin funderade på det ett tag. Idag har det varit en sk mellandag väderleksmässigt. Regn, regn och åter regn. Det kom inte som någon överraskning direkt så jag hade redan planerat in vad jag skulle göra. Det är bara det att jag blir så seg när det regnar. Jag skulle rensa ur min garderob. Tre hyllor är kvar sedan är jag klar. Nej, det här gällde BARA garderoben i mitt rum med mina vardagskläder. Ingenting annat. Åh vad jag tycker det är jobbigt att plocka bort kläder som inte är på gränsen till att trilla isär i sömmarna. Detta trots att jag den senaste tiden har stått i garderoben på morgnarna och konstaterat att den är fullproppad men jag tycker ingenting känns kul att klä på mig. Jag måste rensa för att se vad jag har och vad jag inte har. Under tiden har jag bakat bröd och muffins. Nu ska jag ner och ta hand om det sista.

Inga kommentarer: