söndag 10 augusti 2008

Så har en hel...

...vecka gått utan att jag bloggat någonting. Jaja, det blir så ibland. Detta har hänt:

Jobbet: fabriken har kommit igång på allvar fast de flesta semesterfirade inte är tillbaka. Det innebär att vi nästan drunknat i jobb och jag har i min iver och plikttrogenhet jobbat alldeles för mycket. Det i sin tur har resulterat i att jag inte orkat göra någonting här hemma.

Fritiden: Jag har varit kattvakt till en underbar liten kisse som heter Muffins. Hennes matte är i skärgården och semestrar. Jag träffade Hanna på en fika på onsdagseftermiddagen. Det var som vanligt kul att träffa henne. Hon har börjat nytt jobb så det var kul att höra om och så fick jag en present av henne, ett hjälpmedel för oss (mig) som inte kan äta med pinnar. Det ska bli spännande att se om det fungerar. På torsdag kom fästmannen hit så jag fick någonting att luta min utarbetade panna mot. På fredag sa jag bara pust och satt i soffan och stickade. Lördag var en kul dag. Jag och fästmannen var på Solvalla för att spela upp vinsten från förra veckan. Vädergubbarna hade spått regn. Vädret var fint, varmt och tidvis soligt. Det började inte så bra. I de tre första loppen förlorade jag min insats men sedan vann jag. Det slutade med att jag hade spelat "gratis" och till och med gått med vinst. Det har aldrig förut hänt när jag varit på en travbana. Utan att skryta måste jag klappa mig själv för bröstet och utropa ett HURRA vad jag är bra! Jag hade en strategi, följde den och den höll.


Idag har jag stickat klart mitt senaste stickprojekt, ett par vantar. De ser ut så här.

Nu har jag både mössa, vantar och halsduk. Det är inte utan att jag börjar längta till vintern

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag hade gärna haft någon att luta min trötta panna mot i slutet av den här veckan jag också. Jag har varit helt sänkt hela helgen! Förhoppningsvis går det bättre veckan som kommer. Jag ska iaf inte missa tåget och komma hem klockan halv tre på natten.

Kram

Sömsmånen sa...

Å, vilka fina vantar!! Bra jobbat.

Mona sa...

Hanna: Att börja nytt jobb och samtidigt sova för lite brukar inte vara någon bra kombination. Man är tillräckligt trött av alla nya intryck. Kram / Mona

Anna: Tack Anna! I nuläget har jag lovat mig själv att aldrig ge mig på att sticka fingervantar med olika färger :-)
Kram / Mona

Anonym sa...

Tjusiga vantar! Har inte lyckats lära mig sticka mönster, det är synd. Ser ju så proffsigt ut!

Mona sa...

Tack Hillevi! Det är inte så svårt att sticka mönster, bara att hålla tungan rätt i mun och räkna lite :-)
Kram / Mona