måndag 4 augusti 2008

Det regnar...

...lite grann här i Järna i kväll. Å så blåser det lite. Kontrasterna mot förra veckan är enorma. Jag mötte hårdrockarsonen i Södertälje idag efter jobbet för han ville klippa sig. Jag måste verkligen rekommendera Frisörgänget på Nygatan. Jag har klippt mig där två gånger och jag tog med Mikael, den större sonen, dit förra lördagen och han blev jättenöjd. Till och med hans lillebror blev nöjd med storebrors frisyr och ville klippa sig där med. Jag sa när vi gick till tåget att jag tyckte vi skulle skynda oss hem för jag hade hört att det var oväder i Norrköping som var på väg norrut. Vi hann precis kliva av tåget så började regnet. Jag skulle handla och sedan se till min förra grannes katt innan jag fick komma hem. Paraplyet glömde vi hos dottern i lördags när vi var på middag så det var bara att bege sig ut i regnet och se glad ut. Jag skyndade mig så gott jag kunde till ICA och vad fick jag se där. Jo, de saluför paraplyer! Jag har aldrig blivit så glad över att hitta ett paraply i en butik. Det blev ett impulsköp. Ett litet svart som ryms i väskan ihopfällt är nu i min ägo. Det ska följa mig i ur och skur för större är det inte. Det är skönt att vara inne när det är sådant busväder utanför. Katten Simon ville gå ut ändå. Muffins, förra grannens katt, fick lov att stanna inne.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jo tack det både regnade och blåste. Hemma hos mig regnade det in...

Hanna sa...

Och tänk att du alltid lyckas besöka min sida precis innan jag lägger ut nya inlägg :)

Mona sa...

Så illa att det regnade in behövde jag inte vara med om den här gången. Men det har hänt förr, genom vardagsrumstaket...
Kram / Mona

Sömsmånen sa...

Lycka till med sökta jobbet!!! Håller alla tummar så klart!