lördag 2 augusti 2008

Hurra vad jag...

...är bra!!! Jag har lyckats tippa sju rätt på V75! Vi brukar spela på hästar jag och fästmannen och betalar varannan gång. Kan vi inte tillbringa helgen tillsammans så är det den vars tur det är att betala som tippar ihop ett system själv. Det blir för tungrott att sitta och kompromissa i telefonen. Den här helgen var det min tur att betala och följdakligen mitt ansvar att sätta ihop ett system. Det blev inte jättemycket pengar men sju rätt är sju rätt så det gör inte så mycket. Det är tillräckligt mycket att spela för på Solvalla nästa helg utan att för den skull tappa huvudet.

Det är bara att konstatera att det varit en lyckad vecka för både fästmannen och jag. Han har fått reda på att han är en blivande farfar. Nej, jag kommer inte att bli plastfarmor så tänkt inte ens tanken. Jag tänker vänta med barnbarn några år till om jag får bestämma.

Förutom att vinna på travet har jag varit ute på andra äventyr idag. Om man nu kan kalla det äventyr. Ja, jag tycker faktiskt man kan det när man ska ta sig med SL någonstans man inte har åkt förut. Dels åker bussarna så mycket kringelkrokar och omvägar så även om man har varit i området har man garanterat inte varit just där bussen kör, dels så har man aldrig några garantier att komma fram i rätt tid. Det gjorde vi inte idag heller. Yngsta dottern bjöd på middag och som tack för det (eller när jag ändå var där) tittade jag på hennes symaskin som hon trodde var trasig. Den är inte trasig men det är någon inställning som jag inte heller får till. Jag har andra vänner som är mer bevandrade i hanteringen av symaskiner så jag bad att de skulle ta med den nästa gång de kommer hit. Ja, det var väl ungefär dagens händelser i regnet.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis till 7 rätt! Det var inte dåligt!
Jag har också haft det trevligt trots regnet och trots att jag är expert på att klanta till det när det kommer till pojkar...
Nåja, ha det så bra!
Kramen

Mona sa...

Tack Hanna! Ja, jag kände din förtvivlan i ditt sms igår och försökte skriva lite tillbaka som tröst. hoppas du kom hem ordentligt.
Kram / Mona

Hanna sa...

Tack jag kom hem ordentligt men har fortfarande små ångestattacker. Inte blir det bättre av att få höra saker i telefon som där en att känna sig totalt värdelös. Även om hon inte menade det så... Och jag kan banne mig inte sova. Hur jag ska orka jobba är en gåta.