måndag 25 augusti 2008

Jobb, jobb och...

...åter jobb. Trots att jag jobbade igår är vi fortfarande efter produktionsschemat. Mina analyser hade gått bra under natten och det var skönt att veta. Jag skojar inte när jag säger att jag jobbar från det jag kommer till dess jag går hem. Det går i ett i ett i ett. Det går liksom inte att stanna upp och tänka efter. Hela tiden jaga efter nästa grej som ska göras och känna att det tar för lång tid. Jag var tvungen gå iväg innan jag var klar med allt idag. Jag skulle träffa sönerna i Södertälje för vi skulle förnya deras pass. Halv fem hade jag stämt möte med deras pappa på polisstationen. Vi var där lite tidigare. Det brukar alltid vara alldeles fullt med folk när man ska ansöka om pass. Jag var förberedd att jag skulle få ringa till MK och säga att jag var sen, att de skulle börja utan mig. Inte en människa syntes till när vi steg in hos polisen, bara de som jobbade. Det var bara att gå rakt fram till disken och göra det vi skulle. Sönernas pappa kom och vi fyllde i alla uppgifter, visade våra legitimationer, korttagning, namnunderskrift, betalade och så var det klart. 20 minuter tog allt ihop. Sedan hade jag en timme att slå ihjäl innan det var dags för MK. Jag gick till biblioteket som jag knappt varit på sedan de flyttade. En bok om trädgårdsarbete hade jag tänkt mig att kika i en stund men hittade en om ljusstöpning istället. Den var jätteintressant. Precis en sådan behöver jag ha om jag ska stöpa ljus själv hemma. Det har jag varit sugen på länge men inte riktigt kommit mig för. Vips hade timmen gått. Jag fick till och med skynda mig för att inte bli sen. Så det kan gå. I det mest oväntade stunder hittar man små guldkorn.

Inga kommentarer: