söndag 30 november 2008

Min katt äter...

...fortfarande squashsoppa med god aptit. Det såg jag idag när vi åt middag. Han står jämt och tigger och vill smaka så jag brukar ge honom ett litet smakprov. Det har visat sig att han äter både pommes frites och squashsoppa. Det har nog varit den lataste 1:a advetshelg jag haft på länge. Ljusstakarna och stjärnorna är på plats, så även det obligatoriska luciatåget. För övrigt har jag inte haft varken ork eller inspiration. Vi var bjudna till min förra granne på adventsfika. Det var tur det så någon advetsstämning fick lov till att infinna sig. Efter middagen åkte vi ut till Järnas kulturhus och Steinerseminariet med tillhörande trädgårdar där 1000mashallersnatten ägde rum. Det är så otroligt stäminngsfullt med alla dessa ljuspunkter i mörkret.

Vad hände innan helgen då? Jo, i torsdags hade vi på MK öppet hus i St Ragnhildsgården. Det var fantastiskt kul! Å i fredags var det personalfest tema Mamma Mia. Det var också fantastiskt kul! Vill ni ha snaskiga detaljer? Då måste jag faktiskt göra er besvikna. Jag var nog inte kvar tillräckligt länge. Min arbetskompis Daniel åkte hem istället för att gå på fest. Konsultens vardag hann i fatt honom tidigare på dagen. Han får inte vara kvar efter jul å har jag uppfattat saken rätt så får han inte ens vara kvar på Proffice. Han har inte jobbat tillräckligt länge för att få a-kassa. Han blir ställd utan inkomst. Jag tycker synd om honom!

Inga kommentarer: