torsdag 4 december 2008

Tänk om SL...

...kunde sköta sig! Jag var bjuden på ljusparty ikväll. Kom jag dit? Näe! Signalfel i Södertälje Hamn. Kvart över fem kom jag till Södertälje centrum. Ersättningsbussar skulle komma men inga kom. Tjugo i sex meddelades att tågtrafiken åter rullade. Inget tåg i sikte. När jag insåg att jag skulle bli alldeles för sen beslöt jag att åka hem istället och satte mig på tåget till Järna klockan sex. Tror ni DET gick då? Näe, en kvart sent rullade det iväg. Precis då rullade ett annat pendeltåg in på stationen. Jag tror det var Stockholmståget. Skulle jag ha tagit det skulle jag kommig 45 minuter sent för att bara kunna stanna 45 minuter innan jag skulle vara tvungen att gå igen. Snälla kan någon ge mig en bil i julklapp?

4 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag vill också ha en egen bil som bara jag får köra för jag är så egofixerad. I julklapp har jag önskat mig en MiniCooper.

När jag skulle hälsa på A&C så tog jag tåget dit. Vi hann inte lämna Eskilstuna riktigt än när det blev stopp pga signalfel. Jag blir så frustrerad varje gång jag måste åka med tåg.

Kram
Anna

Hanna sa...

SL skulle ha ett kok stryk! Inte för själva förseningarna utan för hur de hanterar dem! Så jvla nonchalant!

Jag har iaf skickat katalogen till dig!

Kramen

Mona sa...

Anna: Visst är de söta MiniCooper men på tok för mycket pengar för så lite bil. Välj något annat för samma pengar men som är bättre och mer rymlig.

Hanna: JAAA, ett kok stryk till SL. Det var en bra idé!

Kram till er båda / Mona

Laila sa...

SL... Jo dom kan man ju bli glad på ibland! :-\
Hamnade själv i samma strul på väg hem från jobbet och var allt annat än glad.