fredag 19 december 2008

Jag förstår att...

...ni väntar otåligt på att få se mitt pepparkakshus eller kyrka som det ju faktiskt är. Jag har fått ihop det men det är inte dekorerat ännu så ni får ge er till tåls ett tag till. Ikväll måste jag slå in julklappar. Yngsta dottern kommer på besök imorgon och då måste i alla fall hennes och pojkvännens julklappar vara klara.

Det blev ett sorgligt avslut på veckan. Jag har sagt hejdå till tre av mina arbetskamrater som jag inte får jobba ihop med längre. Kan man någonsin bli luttrad när det gäller avsked? Vem ska nu ha med sig chokladkakor i smaker som jag inte ens visste att fanns? Jag vänjer mig säkert även om det kommer att ta ett tag. Mitt i bedrövelsen lyckades jag få ledigt på måndag hela dagen. Därmed har jag gått på julledighet. I 18 dagar ska jag vara ledig. Det ska bli ljuvligt! Jag ska inte stiga upp kl fem en enda morgon. Jag trodde inte jag skulle få ledigt så jag blev faktiskt överraskad att jag fick min ansökan beviljad.

Ikväll har jag suttit och lekt lite vid datorn. Jag halkade in på www.vistaprint.se och där fanns det stämplar och block och en massa annat kul som jag beställde till min nystartade firma. Det var erbjudanden om gratisgrejer och på vägen till betalningen kom det upp annat som kostade pengar men som man behöver. Fiffigt av dem. Notan slutade på blygsamma 97,50 kr inklusive frakt så det blev inte så farligt. Jag hade dessutom kul under tiden som jag designade hur det skulle se ut. Man har ju inte roligare än man gör sig.

Inga kommentarer: