måndag 8 december 2008

Äntligen har jag...

...städat i mitt hus, i alla fall på markplanet. Källaren ser ut som om det varit jordbävning men den delen syns inte i offentliga sammanhang. Jag överlevde att jag inte fick gå på ljusparty. Snälla Hanna skickade mig en katalog. Den ska jag gotta mig i lite senare. Helgen gick i lugnets tecken. Vi städade och jag hängde julgardiner så nu är det äntligen jul i mitt kök. Dessvärre fick katten Simon en ytterligare ögonblödning. En gång=ingen gång, två gånger=inte bra. Attans, tänkte jag. Han har levt ett långt och bra liv men det kommer vara föga tröst den dag han inte finns hos mig längre. Någonting säger mig att han kanske är inne på sista versen. Oj, vad jag kommer sakna honom när han är borta.

I eftermiddag/kväll har jag gjort ett besök på Skogshöjd SPA. I grevens tid kom jag på att jag inte nyttjat årets friskvårdsbidrag från min arbetsgivare så jag beställde en aromamassage. En lätt massage med inslag av olika massagetekniker. Jag såg till att vara där i tid så jag skulle hinna med både ångbastun och bubbelpoolen innan. Sedan satt jag och gjorde plan för vårterminen och MK på den tid som var kvar. När jag hade brutit ner mitt stora mål till vad jag skulle göra per vecka satt jag och funderade ut små belöningar åt mig själv. För de allra flesta är nog mina små belöningar sådant som är självklart att man skaffar sig men så är det inte för mig. Även om jag har pengar så vågar jag som regel inte göra slut på dem. Som ensamförsörjare måste jag se till att ha pengar kvar till oförutsedda utgifter, som ett ev veterinärsbesök tex. Simons besök hos veterinären står visserligen inte jag för. Det gör hans matte som jag tog över honom från när hon inte längre kunde ha kvar honom pga allergi. Likfullt är det jag som lägger ut pengarna så länge när det är jag som går dit med honom.

När jag kom hem ikväll visade det sig att mina pojkar också hade unnat sig något extra idag. De hade ätit pizza till middag. Det fanns köttbullar, potatis och brunsås i kylskåpet från igår men det var väl roligare att handla pizza. På det viset får jag med mig lite köttbullar till jobbet imorgon. Det är bra.

4 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Då måste jag komma och gosa med Simon och berätta för honom att han är så underbar. Ifall han glömt det. Det var ju ett tag sist.

Kram
Anna

Mona sa...

Du är så välkommen! Hör av dig innan så jag är hemma bara. Är ganska mycket ute och ränner nu för tiden.
Kram / Mona

Laila sa...

Har tänkt så länge att gå på deras SPA, men det har liksom inte blivit av än.

Mona sa...

Hej Laila och välkommen till min blogg! Kul med nya ansikten. Jag kan varmt rekommendera Skogshöjd SPA. Vilken underbar butik du jobbar på! Den ska jag besöka nästa gång jag är in till Stockholm. Kom gärna hit igen.
Kram / Mona