måndag 24 november 2008

Med 5 sekunders...

...marginal hann jag med tåget när jag skulle hem från jobbet. Alla kommunikationer jag har åkt idag har fungerat bortsett från att bussen kom in för sent till stationen på väg hem. Det är helt fantastiskt hur SL lyckas när ingen tror att det är möjligt, en dag som denna hade jag haft förståelse för om det blev kaos. Kaos är det nämligen vädermässigt. Snön yr men någon har varit vänlig nog och skottat min uppfart. Det tackar jag för! Idag är jag glad att jag har ett jobb inomhus. I och med att jag hann med tåget så hann jag också gratulera yngsta sonen som fyller 14 år idag. Jag minns det som igår hur arg jag var när jag vaknade den morgonen. Jag hade gått en vecka över tiden vilket inte hänt med någon av de andra. Vid middagsbordet pratade vi om NÄR bebisen ville komma ut. Det var vid 5-snåret. Jag dukade undan middagen, gick på toa, hödre signaturmelodin till Aktuellt sätta igång och DÅ precis just DÅ kände jag första sammandragningen. Äntligen! Jag meddelade raskt att nu skulle jag föda barn. Vi åkte till sjukhuset och kvart över 7 var han född.

Imorse lade jag grattiskortet på köksbordet. Vi, jag och födelsedagsbarnet, hade kommit överens om att göra så. Däri fanns ett presentkort på en slant att handla nya möbler för till rummet. Pojken behöver en bättre datorarbetsplats. Det ska han få nu.

Kom jag ihåg att gå till banken då? Jodå, jag kom ihåg det ända till jag skulle hem. Då var det som bortsprunget från min hjärna eller översnöat av alla tankar på vad jag "vill" göra ikväll. Jag försöker byta ut alla "måsten" mot "vill" istället. Det blir roligare så. Jag får gära ett nytt försök imorgon.

Mindre roligt är att katten Simon förefaller ha en blödning i ögat. Det blir nog till att ringa till farbror/tant veterinären. Besök på sådana inrättningar brukar inte vara gratis.

Idag på jobbet fick jag reda på att min arbetsgrupp, K, försvinner vid årsskiftet. Vi som jobbar där ska delas ut till de andra grupperna. Jag vet var jag INTE vill hamna. I och med det chefsbytet så påbörjar jag min 5:te chef sedan jag blev konsult.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

O stackars Simon! Hoppas att han kryar på sig. Han tillhör mina favoriter bland världens katter.

Kram
Anna

Mona sa...

Han mår under omständigheterna bra men ärligt talat tror jag inte han ser så mycket på sitt ena öga just nu. Men jag tycker det ser bättre ut än igår.
Kram / Mona